ZATWIERDZAM: Nowa Sól, 31.08.2021r.
Roczny plan pracy Prywatnego Przedszkola „Mali Odkrywcy” S.C.
na rok szkolny 2021/2022
Roczny plan pracy przedszkola powstał w oparciu o wnioski ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2020/2021, wnioski z przeprowadzonej ewaluacji wewnętrznej. Roczny plan pracy uwzględnia główne kierunki polityki oświatowej państwa określone przez MEN na rok szkolny 2021/2022.
Zawartość planu:
-
Priorytety i podstawowe cele przedszkola na rok szkolny 2021/2022.
-
Diagnoza stanu przedszkola na dzień 31 sierpnia 2021 r.
-
Realizacja zamierzeń – zakres działań prowadzących do uzyskania spodziewanych efektów.
-
Spodziewane efekty.
-
Obszary działalności przedszkola – realizacja zamierzeń w roku szkolnym 2021/2022.
-
Kalendarz imprez i uroczystości w roku szkolnym.
-
Plan współpracy z rodzicami.
-
Wykaz programów wychowania przedszkolnego przyjętych do realizacji.
-
Zajęcia dodatkowe.
I. Priorytety i podstawowe cele przedszkola na rok szkolny 2021/2022
- Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego.
- Roztropne wykorzystanie w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne. Bezpieczne i efektywne korzystanie z technologii cyfrowych.
-
Wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro. Kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego.
-
Wzmocnienie edukacji ekologicznej. Rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne.
II. Diagnoza stanu przedszkola na dzień 31 sierpnia 2021 r.
-
Przedszkole wyróżnia atrakcyjna oferta edukacyjna. Wykorzystanie różnorodnych programów oraz metod wspomagających pracę z dziećmi.
-
Przedszkole działa zgodnie z kalendarzem imprez, uroczystości i wycieczek.
-
W przedszkolu panuje dobra atmosfera pracy.
-
Przedszkole jest bezpiecznym miejscem pracy i pobytu dziecka.
-
Nauczyciele mają wysokie kwalifikacje i nadal doskonalą swoje umiejętności.
-
Przedszkole ma sprawnie działającą stronę internetową.
-
W procesach edukacyjnych nauczyciele korzystają z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość.
-
Przedszkole współpracuje ze środowiskiem lokalnym – instytucjami oświatowymi i społecznymi – na rzecz wzajemnego rozwoju.
-
Przedszkole zapewnia dzieciom wsparcie psychologiczno-pedagogiczne, uwzględniające zróżnicowanie potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci w procesie kształcenia.
-
Baza lokalowa przedszkola i jego wyposażenie pozwalają na realizację przyjętych programów. Kąciki zainteresowań i atrakcyjne zabawki zachęcają dzieci do swobodnej, twórczej zabawy. Teren przy przedszkolu sprzyja zabawom na świeżym powietrzu i umożliwia prowadzenie obserwacji przyrodniczych.
III. Realizacja zamierzeń – zakres działań prowadzących do uzyskania spodziewanych efektów
-
Zapewnienie wysokiej jakości kształcenia oraz wsparcia psychologiczno-pedagogicznego wszystkim dzieciom, z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych.
-
Doskonalenie zawodowe nauczycieli w zakresie wykorzystania w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych. Wykorzystanie sprzętów wysokiej technologii.
-
Organizacja różnorodnych form pracy z dziećmi mających na celu podnoszenie kompetencji społecznych, zaangażowania społecznego, wrażliwości na prawdę i dobo oraz dbałości o zdrowie.
-
Organizacja różnorodnych form pracy z dziećmi mających na celu rozwijania postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne.
IV. Spodziewane efekty
-
Nauczyciele zapewniają wysoką jakość kształcenia oraz wsparcie psychologiczno-pedagogiczne wszystkim dzieciom, z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych.
-
Nauczyciele rozwijają swoje umiejętności w zakresie wykorzystania w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne.
-
Organizacja różnorodnych form współpracy z rodzicami sprzyja kształtowaniu postaw i respektowaniu norm społecznych.
-
Przedszkole jest postrzegane w lokalnym środowisku jako jednostka oświatowa dobrze przygotowująca do nauki w szkole.
-
Dzieci:
-
otrzymują wsparcie psychologiczno-pedagogiczne uwzględniające zróżnicowanie ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych,
-
prezentują pożądane postawy społeczno-moralne (np.szlachetność, rzetelność, zaangażowanie społeczne, opiekuńczość, empatię, tolerancję, odróżnianie dobra od zła, zainteresowanie otoczeniem społecznym) i respektują normy społeczne,
-
prezentują postawę współodpowiedzialności za środowisko naturalne
V. Obszary działalności przedszkola – realizacja zamierzeń w roku szkolnym 2021/2022
- Cel główny: Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego.
Sposób realizacji zadań |
Terminy realizacji i wymagane dokumenty |
Osoby odpowiedzialne za realizację |
Nauczyciele zapewniają wysoką jakość kształcenia oraz organizują wsparcie psychologiczno-pedagogiczne wszystkim dzieciom, z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych poprzez:
|
Wrzesień/październik 2021:
Cały rok szkolny:
|
Wicedyrektor przedszkola, nauczyciele,
Zespół ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej |
Organizowanie zajęć rozwijających uzdolnienia | Cały rok szkolny:
|
- Cel główny: Roztropne wykorzystanie w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne. Bezpieczne i efektywne korzystanie z technologii cyfrowych.
Sposób realizacji zadań |
Terminy realizacji i wymagane dokumenty |
Osoby odpowiedzialne |
Realizacja działań na rzecz rozwijania u dzieci umiejętności wykorzystania w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych oraz wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnej.
|
Cały rok szkolny. Analiza dokumentacji nauczycieli (zapisy w dziennikach). |
Nauczyciele |
-
Cel główny: Wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro. Kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego.
Sposób realizacji zadań |
Terminy realizacji i wymagane dokumenty |
Osoby odpowiedzialne za realizację |
Organizowanie procesu edukacyjnego umożliwiającego kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych:
|
Cały rok szkolny
|
Nauczyciele, Psycholog |
-
Cel główny: Wzmocnienie edukacji ekologicznej. Rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne.
Sposób realizacji zadań |
Terminy realizacji i wymagane dokumenty |
Osoby odpowiedzialne |
Realizacja działań na rzecz rozwijania u dzieci odpowiedzialności na środowisko naturalne:
|
Cały rok szkolny. Analiza dokumentacji nauczycieli (zapisy w dziennikach) |
Nauczyciele |
VII. Kalendarz imprez i uroczystości w roku szkolnym 2021/2022.
Lp. |
Nazwa imprezy/uroczystości |
Termin realizacji |
1. |
Narodowy dzień sportu |
Wrzesień |
2. |
Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka |
Wrzesień |
3. |
Powitanie Jesieni |
Wrzesień |
4. |
Światowy dzień uśmiechu |
Październik |
5. |
Dzień pieczonego ziemniaka |
Wrzesień |
6. |
Międzynarodowy dzień kropki |
Wrzesień |
7. |
Dzień Edukacji Narodowej |
Październik |
8. |
Pasowanie na przedszkolaka |
I półrocze roku szkolnego 2021/2022 |
9. |
Dzień Niepodległości |
Listopad |
10. |
Przedszkolny Dzień Życzliwości |
Listopad |
11. |
Dzień pluszowego misia |
Listopad |
12. |
Zabawa Andrzejkowa |
Listopad |
13. |
Mikołajki |
Grudzień |
14. |
Świąteczne spotkanie z rodzicami/ Wigilia grupowa |
Grudzień |
15. |
Bal karnawałowy |
Styczeń |
16. |
Dzień Babci i Dzień Dziadka |
Styczeń |
17. |
Cała Polska Czyta Dzieciom |
W ciągu całego roku szkolnego |
18. |
Powitanie wiosny |
Marzec |
19. |
Międzynarodowy dzień osób z zespołem Downa |
Marzec |
20. |
Świtowy dzień wiedzy na temat autyzmu |
Kwiecień |
21. |
Wielkanoc – warsztaty świąteczne |
Kwiecień |
22. |
Konkurs Ekologiczny |
Kwiecień |
23. |
Piknik z okazji dnia ziemi |
Kwiecień |
24. |
Dzień Flagi |
Maj |
25. |
Dzień mamy i taty |
Maj/Czerwiec |
26. |
Teatr w przedszkolu |
W ciągu całego roku |
27. |
Spotkania z filharmonią |
W ciągu całego roku |
VII. Plan współpracy z rodzicami
Zadania |
Sposoby realizacji |
Termin i osoby odpowiedzialne |
|
|
Wrzesień – dyrektor, nauczyciele grup |
Integracja między nauczycielami a rodzicami – realizacja zadań |
|
Cały rok szkolny – nauczyciele, rodzice Maj 2022r. Wychowawca grupy 6-latków |
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla rodziców i nauczycieli |
|
Cały rok szkolny – dyrektor, wicedyrektor, nauczyciele grup, nauczyciele specjaliści. |
XIII. Wykaz programów wychowania przedszkolnego przyjętych do realizacji:
-
„Odkrywam siebie- złota kolekcja” – program wychowania przedszkolnego opracowany przez Wiesławę Żaba- Żabińską; wydawnictwo MAC
-
„Odkrywam siebie”- – program wychowania przedszkolnego opracowany przez Wiesławę Żaba- Żabińską; wydawnictwo MAC
-
„Nowe przygody Olka i Ady”- program wychowania przedszkolnego opracowany przez Wiesławę Żaba- Żabińską i Annę Banaś, wydawnictwo MAC
IX. Zajęcia dodatkowe:
Rodzaj zajęć |
Częstotliwość i osoby odpowiedzialne |
|
Raz w tygodniu, mgr Renata Terlikowska |
|
Raz w tygodniu w grupach 3-latków i 4-latków, dwa razy w tygodniu w grupach 5-latków i 6-latków mgr Sylwia Protas |
|
Raz w tygodniu, mgr Kinga Terlikowaka |
|
Raz w tygodniu, mgr Łukasz Grodzicki |
|
Raz w tygodniu, mgr Paweł Błaszczak |
-
Wykaz dni wolnych w roku szkolnym 2021/2022.
-
11.11.2021r.- Dzień niepodległości
-
24.12.2021r.- Wigilia (przedszkole zamknięte)
-
06.01.2022r.- Święto Trzech Króli
-
18.04.2022r.- Wielkanocny poniedziałek
-
02.05.2022r.- Przedszkole zamknięte
-
16.06.2022r.- Boże ciało
Roczny plan pracy wychowawczo-dydaktycznej przedszkola zatwierdzony uchwałą rady pedagogicznej nr
z dnia 31.08.2021 r.
Opracowała: mgr Beata Peno