W Naszym przedszkolu organizowana i realizowana jest Pomoc Psychologiczno-Pedagogiczna. Zasady organizacji pomocy określa Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 roku określa warunki organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
W skład zespołu wchodzą specjaliści:
koordynator zespołu, terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, terapeuta pedagogiczny, terapeuta i diagnosta Integracji Sensorycznej, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej.
mgr Arleta Jasińska
neurologopeda, oligofrenopedagog, ukończyła cykl szkoleń z zakresu AAC, wprowadza komunikację alternatywną i wspomagającą.
mgr Anna Mosorzewska
pedagog specjalny- oligofrenopedagog, terapeuta pedagogiczny, muzykoterapeuta, ukończyła cykl szkoleń w ramach Akademii Autyzmu, odbyła cykl szkoleń z zakresu AAC ( komunikacja alternatywna i wspomagająca).
mgr Aneta Nawrot
pedagog specjalny ;terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju i edukacji uczniów autystycznych ;terapia dziecka z zaburzeniami rozwoju z wykorzystaniem AAC ( komunikacja alternatywna i wspomagająca) ;szkoleniowiec z zakresu autyzmu ;ukończyła szkolenia z zakresu coachingu
mgr Kinga Tietz
psychologia kliniczna, terapeuta EEG Biofeedback. Prowadzi zajęcia z zakresu indywidualnej pomocy psychologicznej, treningu radzenia sobie z trudnymi emocjami u dzieci i młodzieży, wsparcia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Udziela wsparcia rodzicom w sytuacjach wychowawczych.
mgr Katarzyna Kojtych- Dubec
neurologopeda kliniczny, terapeuta pedagogiczny, oligofrenopedagog; ukończyła cykl szkoleń z zakresu AAC, wprowadza komunikację alternatywną i wspomagającą.
oraz nauczyciele- wychowawcy grup przedszkolnych:
- mgr Arleta Skupień– nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej.
- – nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej.
- mgr Barbara Bętlewska– nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej.
- lic Lidia Wichowska – nauczyciel edukacji elementarnej i wczesnego nauczania języka obcego.
Do zadań zespołu należy:
- Monitorowanie funkcjonowania dzieci w grupie przedszkolnej.
- Dokonywanie wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
- Opracowanie Indywidualnego Programu Edukacyjno – Terapeutycznego (IPET) dla dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego uwzględniającego zalecenia z poradni psychologiczno-pedagogicznej.
- Dokonywanie oceny efektywności udzielanej pomocy co najmniej dwa razy w roku szkolnym oraz wprowadzanie ewentualnych modyfikacji do programu terapeutycznego.
- Praca metodą superwizyjną (monitorowanie pracy z dzieckiem poprzez dokumentację filmową oraz jej analizę)
- Ścisła współpraca z rodzicami dziecka polegająca na prowadzeniu systematycznych konsultacji dotyczących oceny funkcjonowania dziecka.
Co Nas wyróżnia?
- Rezultatem naszego zaangażowania jest kompleksowa oferta terapii dla dzieci z różnymi wyzwaniami rozwojowymi.
- Opracowane przez zespół strategie terapeutyczne zawarte w IPET są realizowane w jednorodny sposób przez wszystkich specjalistów pracujących z dzieckiem, umożliwiając dziecku szybszy rozwój funkcji poznawczych.
- Wypracowane przez specjalistów indywidualne strategie terapeutyczne przenoszone są na grupę przedszkolną co rzutuje na rozwój społeczny dziecka.